Menu konta użytkownika

  • Zaloguj
Strona główna
runy.net.pl

Główna nawigacja

  • Strona główna
  • Runy
    • Runy - I Aett
    • Runy - II Aett
    • Runy - III Aett
  • Artykuły
  • Tłumaczenia
  • Literatura
  • Strony tematyczne
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Ścieżka nawigacyjna

  • Strona główna
  • Wyrd - gra fabularna, zasady

Wyrd - gra fabularna, zasady

W 2001 roku Scott Knipe wymyślił podwaliny systemu RPG typu Storyteller o unikalnym systemie losowania i prowadzenia rozgrywki. Nazwał go, zgodnie z naczelną zasadą nim rządzącą słowem "Wyrd", oznaczającym przeznaczenie, jakiemu wedle wierzeń germańskich wszyscy podlegamy, włącznie z naszym światem i bogami. Osadzony podstawowo w świecie Skandynawskich mitów, legend i sag, system pozwala wcielić nam się w rolę Skalda, opisującego na dworze władcy tragiczne losy heroicznego Bohatera...

O tym jak i czy spełni się przeznaczenie waszych Bohaterów... możecie przekonać się jedynie grając w ten system.

Dzięki uprzejmości Scotta, otrzymałem pozwolenie na przetłumaczenie i podjęcie próby dalszego rozwoju tego systemu. Udostępnione zasady są wersją poprawioną.

Do tej gry potrzebna będzie pewna ilość dwukolorowych żetonów i jakiś woreczek do ich losowania, nie są natomiast potrzebne w żadnym wypadku kości.

Efektem takiej opowieści, może być zamieszczona również poniżej Saga o Thundzie Egilsonie.

Dodatkowo zamieszczam również oryginał zasad, w języku angielskim.

gra RPG
RPG
system RPG
Wyrd
gra
wyrd_pl_0.pdf (231.43 KB)
Saga_o_Thundzie.pdf (31.73 KB)
wyrd_popr.pdf (409.23 KB)
Rozrywka

Copyright © 2025 Hieroglif - All rights reserved

Developed & Designed by Tomasz Misterka