Wyrd - gra fabularna, zasady

W 2001 roku Scott Knipe wymyślił podwaliny systemu RPG typu Storyteller o unikalnym systemie losowania i prowadzenia rozgrywki. Nazwał go, zgodnie z naczelną zasadą nim rządzącą słowem "Wyrd", oznaczającym przeznaczenie, jakiemu wedle wierzeń germańskich wszyscy podlegamy, włącznie z naszym światem i bogami. Osadzony podstawowo w świecie Skandynawskich mitów, legend i sag, system pozwala wcielić nam się w rolę Skalda, opisującego na dworze władcy tragiczne losy heroicznego Bohatera...

O tym jak i czy spełni się przeznaczenie waszych Bohaterów... możecie przekonać się jedynie grając w ten system.

Dzięki uprzejmości Scotta, otrzymałem pozwolenie na przetłumaczenie i podjęcie próby dalszego rozwoju tego systemu. Udostępnione zasady są wersją poprawioną.

Do tej gry potrzebna będzie pewna ilość dwukolorowych żetonów i jakiś woreczek do ich losowania, nie są natomiast potrzebne w żadnym wypadku kości.

Efektem takiej opowieści, może być zamieszczona również poniżej Saga o Thundzie Egilsonie.

Dodatkowo zamieszczam również oryginał zasad, w języku angielskim.

Kategorie tematyczne: